Během našich hodin hodně konverzujeme a upevňujeme gramatiku. Nedávno se část naší hodiny přirozenou cestou přetavila v krásný rozhovor (samozřejmě v angličtině) o neurovědě, o Montessori vzdělávání a o Neurolanguage coachingu.
Číst více
7 zásad komunikace s dětmi
Než dítě začne mluvit, umíme s ním krásně komunikovat. Popisujeme věci kolem nás, vyjadřujeme emoce, odhadujeme emoce dítěte a snažíme se je vnímat a respektovat. Pak ale přijde období, kdy dítě chce a začíná být „samostatné“. Když uslyšíme první „Ne“, tak nás tento okamžik překvapí. Zřejmě se něco zlomí a my na naše dosavadní dovednosti tak trochu zapomínáme.
Jak tedy s dítětem komunikovat?
Číst více
Jak to děti mají?
Jak to děti mají s námi rodiči a my rodiče s dětmi, je otázka, na kterou může být mnoho odpovědí. Výchova a vzdělávání totiž mohou vypadat jako bobová dráha.
Číst více
Jak s dětmi nastavovat pravidla
Téma pravidel je velmi obsáhlé a úzce souvisí, nebo se spíše prolíná s oblastí komunikace s dětmi. Nelze jej úplně vytrhnout z kontextu celkového přístupu k dětem, přesto jsem se ale pokusila stručně nastínit pět základních principů nastavování pravidel.
Číst více
Trocha z toho, co mi dalo Montessori
V Montessori prostředí se pohybuji už 13 let. K tomuto směru mě přivedla potřeba změnit můj přístup k dětem. Znala jsem totiž pouze to, co jsem zažívala doma a to byla autoritativní výchova. Byla jsem dost zpupné a tvrdohlavé dítě, tak občas byl i výprask.
Dřív jsem byla na svoje rodiče naštvaná, ale teď s odstupem času, jsem za to vděčná. Dovedlo mě to k tomu, abych hledala a našla něco nového, něco, co mi vyhovuje.
Číst více